منوی دسته بندی

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برنامه مطالعاتی ۳ ماهه فشرده کنکور ارشد عمران

مطالعه فصول 1تا8 مکانیک خاک+زبان عمومی به صورت روزانه 1تا 2 ساعت در روز1 آذر تا 15 آذر
مطالعه فصول 2و 3 و4 مهندسی پی + سیالات فصول 1-2-6+زبان تخصصی15 آذر تا 23 آذر
سیالات فصول5- 8-9+هیدرولیک کامل+ زبان عمومی23 آذرتا 31 آذز
مرور و جمع بندی و زدن تست دروس مکانیک خاک+پی سازی+زبان تخصصی1 دی تا 15 بهمن
مرور و جمع بندی و زدن تست دروس سیالات و هیدرولیک+زبان عمومی15 بهمن تا 25 بهمن
بررسی سوالات کنکور های گذشته25 بهمن تا 4 اسفند

توضیحات:

1-در مطالعه دور اول دروس مجموعه آب و خاک تمرکز اصلی باید روی فهم مطالب درسنامه ای شود و تست های آن به دقت مطالعه شود همچنین بهتر است تست های آخر فصل به صورت زوج یا فرد زده شود و سعی کنید سوالات از سری سوالات کنکور های سراسری باشد.همچنین خلاصه برداری از نکات و فرمول های ضروری جز نکات مهم در مطالعه دور اول می‌باشد.

2-زبان تخصصی در ماه اول فقط بخش واژگان به خوبی مطالعه گردد و اولویت مطالعه در این درس روی دروس سازه و زلزله باشد.درصورت آگاهی و تسلط کافی روی این دو فصل به سراغ فصل های دیگر بروید در غیر اینصورت مطالعه مابقی فصول از بخش واژگان ضروری نیست.

3-پس از تسلط روی تست های بخش سازه و زلزله درس زبان تخصصی  به سراغ آخر کتاب بروید و ابتدا تکنیک های تست زنی درک مطلب را فرا گرفته و سپس به صورت روزانه یک الی دو درک مطلب یا همان ریدینگ را کار کنید و لغات و مفهوم متن ها را فراگیرید. سعی کنید از درک مطلب های آزمون های سراسری استفاده کنید.

3-پس از مطالعه دور اول مجموعه آب و خاک به منظور مرور و دور دوم مطالعه این مجموعه ها می‌پردازیم که در زیر نحوه مرور و تست زنی توضیح داده شده است:

-ابتدا یک بررسی کامل روی مطالب فصل و خلاصه های خودتون داشته باشید سپس اگر مطلبی یا درسنامه ای بود که شما آن را فراموش کرده بودید دوباره باید آنرا از اول آن بخش درسنامه مطالعه کنید تا به تسلط برسید. در غیر اینصورت درصورتی که فراموشی مطالب نداشتین به سراغ تست زدن برید و تست ها را با دقت تمام کار کنید و اگر باز نکته ای بود که شما آنرا بلد نبودید یادداشت کرده و به سراغ تست بعد بروید.

-اگر فصل یا فصولی از این مجموعه را فراموش کرده بودید به صورت کامل از ابتدا مطالعه کنید و اصلا نگران زمان نباشید.پس از مطالعه به سراغ تست زدن بروید.

4-پس از مطالعه دور دوم و تسلط کامل روی مفاهیم به سراغ 14 روز پایانی میرویم و هر روز یک آزمون از کنکور های برگزار شده را به صورت کامل کار کرده و پاسخ آن هارا با دقت تمام مطالعه کنید.

5-از داشتن هرگونه استرس در این مدت پرهیز کرده و با دقت و تمرکز کافی مطالعه داشته باشید و از اخبار و حواشی و هر گونه کار اضافه در این مدت پرهیز کنید و تمرکز کامل خودتون رو روی مطالعه فقط این سه مجموعه بگذارید.

6-ساعت مطالعه مناسب برای تسلط کامل روی این سه مجموعه حدود 7-6 ساعت در روز به صورت متمرکز می‌باشد.

7-حتما این نکته رو فراموش نکنید که پیوستگی در مطالعه در این مدت حرف اول را میزند، به چه معنی است؟ به این معنی که یک روز  1ساعت مطالعه و روز بعد 10 ساعت مطالعه در این برنامه اشتباه است و باید پیوسته روزانه آن مقدار ساعت را مطالعه کنید. این کار باعث کاهش استرس و افزایش نسبی اعتماد به نفس در طول این برنامه خواهد شد.

8-به اخبار و حواشی مربوط به تعویق کنکور اصلا و ابدا توجهی نکنید.

9-در اخر اینکه  این برنامه برای افرادی که زمان کمی دارند وتا کنون هیچ مطالعه ای برای کنکور نکرده اند مفید می‌باشد و این نکته رو خواستم بگم که برای موفقیت و کسب یک رتبه خوب در این مدت کم کافیست به خوبی در این سه مجموعه مطرح شده تسلط کسب کنید و مطمن باشید که با تسلط کافی روی این سه مجموعه نسبت به زمانی که برای مطالعه کنکور ارشد گذاشتین نتیجه میدهد و رضایت بخش برای شما خواهد بود.پس استرس مابقی دروس را نداشته و بدانید طبق تجربه ای که داشتم برای کسب حتی رتبه های زیر 1000 هم می‌شود با تسلط کافی و کامل روی این سه مجموعه به این رتبه ها رسید.کافیه به کار خودتون باور و ایمان داشته باشید و با انگیزه مطالعه کنید.

هیچ زحمتی بدون ثمره و نتیجه باقی نخواهد ماند حتی در این مدت کوتاه

آرزوی موفقیت برای شما داوطلبین گرامی

مهندس کیارش کاوه

مجموعه ارشدعمرانیا

سایت:

Arshadomrania.ir

کانال تلگرام و پیچ اینستاگرام

@arshadomrania

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید